A regisztrációs adótörvény 2004. február 1-én lépett hatályba, és beharangozta a külföldi használt autók bejövetelének alkonyát. A jármű értéke százalékos arányában kivetett fogyadó fix összegre cserélése miatt könnyen kijöhetett az autó árát többszörösen meghaladó teher.
A zűrzavar fokozására a GKM 2004. januártól csak Euro3-as autók forgalombahelyezését engedélyezte. Ez a csatlakozás után Euro2-re módosult, 2006. őszén végén pedig az uniós belső piacot korlátozó ilyen megszorítások a Bizottság figyelmeztetésére várhatóan elenyésznek. De ne jósolás helyett két és fél évet vissza az időben. Ott tartunk, hogy a törvény 2004. február 1-én hatálybalépett, és mindenki meglepődött...
Fennakadások a regisztrációs adóval
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0213/
2004. február 13. 15:41, Gazdaság, cikk
Február első 10 napjában gyakorlatilag állt az új autók forgalomba
helyezése.
Az új szabályoknak köszönhetően hetekig nem lehetett se új se használt autót forgalomba helyezni, illetve a parlament máris a törvény módosításán agyalt.
Csökkenhet a használt autók regisztrációs díja
http://index.hu/gazdasag/magyar/regi040204/
2004. február 4. 9:14, Gazdaság, cikk
Néhány nap telt el a regisztrációs adó bevezetése óta, de máris
módosítanának a díjakon.
Érdemes felidézni, hogy a használtra kevesebb adó kérhető c. elv már ekkor felmerült, de a kormánytöbbség röhögve félresöpörte. Az ECJ előtti perben a kormány képviselőjének esetleg ezt kellett volna elmesélnie, a jóhiszeműség bizonygatása helyett.
Módosulhat a regisztrációs adó
http://index.hu/gazdasag/magyar/regato040225/
2004. február 25. 9:33, Gazdaság, cikk
Néhány héten belül módosulhat a regisztrációs adóról szóló törvény: a
javaslatról ma tárgyal a költségvetési bizottság. A négypárti
konszenzuson alapuló tervezet szerint "széthúzzák" az adótáblát.
A 2004 tavaszi módosításban a három kategóriát nyolcra bővítették, és elkezdődött az adó összegének máig tartó felpörgetése. Ha jól számolom eddig háromféle módosítás volt, ebból ez a 2004 március volt az első. Minden módosítás során többféle elképzelés viaskodott, és majdnem mindig a legnagyobb marhaság győzött.
Vita a regisztrációs adó módosítása körül
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0226/
2004. február 26. 12:24, Gazdaság, cikk
Az újautó-imporőrök elfogadhatatlannak tartják az új táblázatot, a
használtgépjármű-kereskedők további enyhítéseket várnak.
Újabb regisztrációsadó-tábla készült
http://index.hu/gazdasag/magyar/ujregh040302/
2004. március 2. 10:06, Gazdaság, cikk
Az új javaslat értelmében nem vennék figyelembe az avulást, nőne a
különbség az Euro 3-as és Euro 2-es autók díjai között, a tavaly
behozott kocsik után pedig fogyasztási adót kellene fizetni.
Ekkor nevezte az MGE roncsnak az Euro2-es autókat, és csúcstechnikának az Euro3-ast. Most 2006-ban szerintük már az utóbbiak is roncsok, hiába lehet még elvétve új autóban ilyen motort látni.
'Felejtősek a nyugati autók'
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0304/
2004. március 4. 12:30, Gazdaság, cikk
A használtautó-kereskedők szerint a használt uniós autókat irreálisan
megdrágító regisztrációs adóra hiába számít a költségvetés.
Ezekből a cikkekből kell előkeresni, hogy ki mit jelzett előre, mennyi lesz a regadóbevétel. A használt behozatal szinte teljesen leállt.
Változás a regisztrációs adóban
http://index.hu/gazdasag/magyar/reg0316/
2004. március 17. 2:01, Gazdaság, cikk
A másfél hónapja működő háromsávos adórendszert nyolcra szélesítenék ki.
Emelkedett a regisztrációs adó
http://index.hu/gazdasag/magyar/regoff040323/
2004. március 23. 10:32, Gazdaság, cikk
Elfogadták az adó negyedik, véglegesnek tűnő változatát, mely a hatályos
táblázathoz képest szinte minden esetben drágulást eredményez.
Az új táblázatok életbe lépésére emlékeim szerint hat hetet adtak, a korábban fogyadóval levámolt autókat a korábbi igazolással forgalomba lehetett helyezni. Az új autósoknak ekkor és a későbbi emeléseknél még hosszabb laufot hagytak.
Májusig olcsóbbak az autók
http://index.hu/gazdasag/magyar/regcs040326/
2004. március 26. 9:11, Gazdaság, cikk
A regisztrációs adó változása akár egymillió forinttal is megdrágíthatja
az új autókat. Az importőrök többsége áremelkedéssel számol.
Az új táblázatokat a 2004 május 14-e utáni határozatoknál kellett alkalmazni. Vagyis nyílt egy ablak a csatakozás utáni két hétben, ahol már ohne áfa, de még az első regadótáblával lehetett autót hozni. A regadó bilit kiborító debreceni autókereskedő pere egy pont ilyen időszakban beérkezett Passat körül indult. Ő például 14-én kapott a régi számokkal dolgozó határozatot, de a VPOP később a különbözetet kereste rajta. Hiába volt elvileg igazuk, szerintem ezt most már megbánták.
Ősszel ismét módosulhat a regadó
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado0401/
2004. április 1. 14:42, Gazdaság, cikk
A használtautó-importőrök a Versenyhivatalhoz és az Alkotmánybírósághoz
fordulnak.
A regadó törvény uniós jogszabályokat sértő működését saját perben akarták bizonyítani a használtautó-kereskedők. De az anyagukat visszadobták. A PM-et a törvényük miatt nem lehet perelni, hanem a VPOP határozatot kell megtámadni.
Teherautóból személygépkocsi: regadó fizetés?
http://totalcar.hu/totalvam/040421e/
2004. április 21. 11:49, Totalcar, cikk
Sajnos a Felügyelet megfelelő tájékoztatást adott az Ön részére.
Nah, ezek meg akikről a huzavona során mindenki elfeledkezik. Mind a mai napig erősebb, vagy nem fajtatiszta motor berakása, netán teherautóba ülések (be/vissza)szerelése esetén regadóért tartja az állam a markát. Érdekes volna megtudni, hányan erőlködtek ezt befizetni.
(folytatása következik)
Utolsó kommentek