Utolsó kommentek

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Itt az ejropunjós seggberúgás

2009.10.29. 19:33 :: vomit

Masfel evvel ennek a posztnak a zarszavara megjott a valasz.

Elegge evek ota lehet tudni, hogy jogtalan a hasznalt autok behozatalat agyonnyomo magyar regadotorveny. Nem tevedes, hogy 2007-es szabalyokra linkelek, mert 2006 vegen volt benne az utolso erdemi valtozas, a tablazatok valtozatlanok, azota csak a kuloneljarast vezettek be, amit egy ev alatt alig vett valaki igenybe.

Tartottam itt bennetek a lelket, mert pontosan lehetett tudni, hogy ez a palya nem megy sokaig. De azert a PM-ben lakozo kommerek sem kezdo versenyzok, a szovjet elvtarsak kabitasat modernizalva, semmittevessel, apro torvenymodositasokkal, idohuzo levelekkel mindig a paksameta aljara kuldtek a gennyes ugyet.

Mint emlekezetes a kotelezettsegszegesi eljaras 2005 oktobereben indult, a szama 2005/4256. Igazabol mar olyan regen fut, hogy az ilyen unios ejnyebejnyeket felsorolo egyik oldalrol ki is vettek (a terulet szerintiben benne van). Gondoltak, biztos csak tevedes lehet, hogy a 2005-os cucc meg mindig nem zarult le. Pedig nem. Azota volt birosagi itelet, nehanyszor latszatbol valtozgatott a torveny.

Lett fogcsikorgatva jogtalanul kivetett regado+kamata visszateritese (meg mindig nem jol szamolva, es nem az igazi osszeget visszaadva), de a penzuket visszakovetelok adoellenoroket kaptak. Lett 2007-tol kor szerinti avulas (ha-ha) es apro kis mellekes informaciokat, mint pl. a pampogok Bekescsabara kuldeset kulso jogszabalyokban suvasztottak el, hatha nem sikerul megfejteni.

Hat nem igy lett.

Gépjárműadó: az Európai Bizottság a regisztrációs adóra vonatkozó szabályozás módosítására szólítja fel Magyarországot

Brüsszel, 2009. október 29

Gépjárműadó: az Európai Bizottság a regisztrációs adóra vonatkozó szabályozás módosítására szólítja fel Magyarországot

Az Európai Bizottság a Szerződés 226. cikke szerinti, indokolással ellátott véleményben arra szólította fel Magyarországot, hogy módosítsa a regisztrációs adóra vonatkozó, más tagállamból származó használt személyszállító gépjárművek esetében az adóalap megállapításakor alkalmazandó értékcsökkenéssel kapcsolatos rendelkezéseket. A gépjárműadóra vonatkozó magyar jogszabályok ugyanis – az eddig végrehajtott módosítások ellenére – továbbra is hátrányos megkülönböztetésben részesítik a másik tagállamból behozott használt gépkocsik vásárlását. Ha Magyarország nem tesz eleget az indokolással ellátott véleménynek, a Bizottság az Európai Bíróság elé utalhatja az ügyet.

Az Európai Bíróság következetesen érvényesíti ítélkezési gyakorlatában azt az elvet, hogy nem tilos egy adott tagállamban gépjárműadót kivetni az ott első alkalommal nyilvántartásba vett gépjárműre, feltéve, hogy az említett adó összhangban áll az EK-Szerződés 90. cikkével. Ebből adódóan a tagállamok nem vethetnek ki más tagállamok termékeire a hasonló jellegű hazai termékre vonatkozó adónál magasabb belső adót. A másik tagállamból származó használt autók esetében az adóalap meghatározásakor a tagállamok átalányértékeket alkalmazhatnak. Az így kapott eredménynek azonban – általában – tükröznie kell a jármű tényleges értékét. A Bíróság e tekintetben lehetővé teszi az ésszerű becslést is.

A Bíróság C-290/05 sz. ítéletében már megállapította, hogy a regisztrációs adóról szóló magyar jogszabály 2004. május 1. és 2005. december 31. között hatályos szövegének egyes rendelkezései ellentétesek voltak az EK-Szerződés 90. cikkével, mivel a szóban forgó adó összegének kiszámításakor nem vette figyelembe a használt gépjárművek értékcsökkenését. Így az adó más tagállamból behozott használt járművekre történő alkalmazása esetén az adó összege meghaladta a belföldön már nyilvántartásba vett hasonló használt járművek maradványértékében foglalt adó összegét.

Bár Magyarország módosította a regisztrációs adó mértékének csökkentésére vonatkozó avultatási táblát, hogy eleget tegyen az említett ítéletnek, azonban az avultatási skála továbbra is csak egyetlen szempontot vesz figyelembe (a gépjármű korát), ahogy azt a Bíróság a C-74/0 6 sz. ügyben nemrég hozott ítéletében is kifogásolta. Magyarország azt állítja, hogy az avultatási skála a használtautó-katalógusokból vett árak átlagos értéke alapján került megállapításra, és ebben az értelemben a rendszer több szempontot is figyelembe vesz, mint például a megtett kilométerek számát is. A Bizottság viszont úgy véli, hogy egy átlagértékeken nyugvó rendszer természetéből adódóan nem képes garantálni az Európai Bíróság ítélkezési gyakorlatában megállapított követelmények betartását. A rendszer következtében ugyanis a más tagállamokból származó olyan használt autókat, amelyek az áltagosnál többet vesztettek értékükből, magasabb adó terhel, mint a hasonló magyar gépkocsikat.

A Bizottság a magyar piacon eladásra kínált, az országba általában behozottakhoz hasonló használt autókat elemzett annak megállapítása céljából, hogy a magyar avultatási skála alkalmazása a használt autók tényleges értékéhez nagyon közel álló érték megállapítását eredményezi-e a gyakorlatban. Az elemzés arra mutatott rá, hogy az esetek többségében a vizsgált használt autóknak a jogszabályok szerinti avultatási skála alkalmazásával kapott értéke magasabb volt, mint a kért vételárnak megfelelő tényleges értékük.

A Bíróság C-290/05 sz. ítéletét követően Magyarország bevezette a regisztrációs adó egyedi megállapítására irányuló eljárást, amelynek értelmében a gépkocsit behozó adóalany – tekintettel a jármű egyedi jellemzőire – kérheti a regisztrációs adó eseti alapon történő megállapítását.

Mivel azonban Magyarország az említett eljárás lefolytatására egyetlen, az ország távol eső részén található illetékes szakhatóságot jelölt ki, amelynek feladata az egész országból érkező indítványok feldolgozása, és mivel az eljárás díjköteles, valamint a regisztrációs adóigazgatási eljárás ezáltal meghosszabbodik, egyes autótulajdonosokat ez eltántoríthat attól, hogy kérjék az adó egyedi megállapítását; ez pedig a közösségi jogba ütközik.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://regado.blog.hu/api/trackback/id/tr731484800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikó 78 2009.10.29. 22:20:16

Kár volt ezt az infót ennyire elrejteni az oldalon.Talán végre történik valami.Végre lehet normális futásteljesítményű használtautót,behozni,és nem a lerúgott, banki visszavett,külföldi töröttből reinkarnálódott autók közül lehet majd válogatni.Bár én a kereskedelmi szintű autóimportot betiltanám.

sámuel 2009.10.29. 22:29:32

És akkor most mi várható? Az alaptételeket szállítják le, vagy az avultatási tábla húz majd közelebb a valósághoz? Vagy csak a különeljárást teszik járhatóvá?

mercurius 2009.10.30. 09:10:10

Igen? És? Ez megint jogi halandzs. Értelmezés? Fordítás?

Ebből annyit tudtunk meg, amennyit kell: Semmit

vomit 2009.10.30. 09:18:57

ezt mondom, hogy nem ertitek mar, mirol megy a kavaras. de szerintem a PM se erti, hogyan kellene igazsagosan szamolni. ha megertenek, tuti belesapadnanak.
süti beállítások módosítása