Utolsó kommentek

Totalcar.hu

Nincs megjeleníthető elem

Akkor tehát mi is a regadó baja?

2009.10.31. 14:48 :: vomit

Nagyon nem sikerül értelmezni ezt az uniós figyelmeztetést. Akinek ez a feladata volna, csak sumákol:

Pichler Ferenc, a PM sajtófőnöke elmondta: Magyarország először 2007-ben módosított a regisztrációs adón, ekkor az unió kérésére bevezették az "avultatás" lehetőségét, vagyis azt, hogy a más tagállamból behozott használt autók regisztrációs adóját az évjárat alapján lehessen csökkenteni, idézi a MTI-t pl. a DunaTV.

Pedig a belföldi és külföldi áruk közti verseny semlegességét 5,5 éve garantálni kellene. Hogy a külföldi használt autók szénné adóztatásából, illetve a behozataluk lehetetlenné tevéséből a PM több zsét remélt besöpörni, az hadd le legyen már az EU bűne. A magyar regadószabályok helyrerugdosására az uniós eljárás több mint 4 éve indult, az eddigiek, meg a mostani csak újabb felvonás. De mi is a regadó, és mivel van az uniónak baja?

Nem sok esély van a sajtóból megtudni, ugyanis önállóan két összefüggő mondatot nem sikerül róla leírni, mindenhol az MTI-t képesek visszabüfögni. Például érdemes volna tudatosítani, hogy a regadó nem vám, nem is vámnak minősülő intézkedés. Aki emiatt akar perelni, azt hazaküldik, leülhet, egyes. A regadó a nevéhez hűen adó és nem díj, a létezése pedig nem ellentétes az unió alapelveivel. A regadó ellen nem lehet azzal a(z egyébként igaz) szókapcsolattal hadakozni, hogy túl magas, a tagállami adókat egyelőre szabadon lehet megszabni.

Ezt a részt a PM megmondóemberek kéjesen ismételgetik. A bibi azzal van, hogy a következő mondatot elfelejtik: viszont a külföldi árut sem lehet hátrányos megkülönböztetésben részesíteni. Amikor a vevőnek azért occó a hazai, mert annak az árában a behozatalhoz képest kevesebb adó hárul rá (ahogy most a kb. 3 év feletti használt autóknál), akkor bizony eljárás van, mint a fenti ábra mutatja.

Pichler Ferenc az igazságnak azt a szeletét is elfelejti kifejteni, miszerint a hatályos regadótörvény kategorikusan TILTJA, hogy a nevetséges békéscsabai zarándoklat eredményeképpen az értékbecslő eljárás bármilyen állapotú autóra a kategória adójának 10 százalékánál kisebb befizetendő összeget állapítson meg. Málta ugyanezzel próbálkozott. A belföldi autó viszont nem hőköl meg ilyen képzelt korláttól. Rendszámos, vizsgás autók vételára néha akár pár tízezer forintban is megtestesülhet.

Ha Móricka példa kell: valamit megkapsz itthon 500e forintért (és bizony 2004 előtti autónál is úgy kell venni, hogy annak az árában ott van egy bizonyos avult regadóösszeg). Akkor az ugyanolyan típusú, állapotú stb. autó behozatalánál sem követelhetnek 1 millió forint adót, csakis a belföldi árban bennefoglalt (a hazai példa autónak a megvételekor átvállalt) avult adónak megfelelő összeget.

Egészen pontosan nem tilos ennél kevesebb kérni, de ha egy forinttal nagyobb adó jön ki a behozatalra, akkor árulás van. Ennyi a matek, a megfelelő eredmény feltételek nélküli biztosítása 5,5 éve tagállami kötelezettség volna. Ja, hogy ezért hívják ezt az egészet kötelezettségszegési eljárásnak.

Persze lehet okoskodni, hogy itthon is szinte mindent meg lehet kapni, mi ez a felhajtás? Nos, talán sikerült érzékeltetni, hogy a használt behozatalra a való élettel ellentétes (tehát kamu) avulási szabályok mentén kiszabott, és ezzel jogtalanul magas regadó a külföldi áruk versenyelőnyének az eltüntetését szolgálja. Mert hiába olcsóbb, nem éri meg behozni. Bécsben utánad dobják 100 euróért, de a rendszám rá egymillió forint?

Azért tud drága lenni a hazai rom, mert nincsen verseny. Nem a hazai ipart segíted, ha a hiánygazdaság miatt (=nem jöhet utánpótlás) egyre fogyatkozó és egyre gagyibb állapotú szűk körből választhatsz, jó drágáért. Külföldön nem azért olcsóbb az autó, mert szarabb az állapota, hiába mondta ezt parlamenti jegyzőkönyvbe az egyik Einstein képviselő.

Az itthoni visszatekergetett és buherált autókat messze lekörözi bármelyik tetszőlegesen előhúzott külföldi sorstársuk. De a jelenlegi regadó szabályoknak hála labdába se rúghatnak, csak szétszedésre hozzák őket, tízezerszámra, ebből foltozzák a hazai négykerekű betegágyakat.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://regado.blog.hu/api/trackback/id/tr141488940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nikó 78 2009.10.31. 19:44:58

Nagyjából és egészében,neked igazad van.egyértelmű,hogy pl amíg egy osztrákból származó 100000-t futott autó szinte új,addig az ugyanennyit futott magyar már megette a kenyere javát.Normális szerviz hiánya és persze a hányadék tank-út hálózat miatt.Viszont az újautó lobbi áldásos ténykedését elfelejtetted belevenni a témába.

vomit 2009.10.31. 20:03:46

nem is az allapot, meg a honnan jobb venni a kerdes. a hasonlot a hasonlohoz kell viszonyitani, es a belfoldi ertek, fajdalom, egeszen jol meghatarozhato.
pl. 750-es BMW-t par szazezerert kaphatsz itthon. ha pont ugyanolyan romot tolsz a fenyestekintetu vamhatosag ele, millios adokert tartja a markat. ez a nemgyerebe.

vomit 2009.10.31. 20:28:29

ilyenre gondolok.
www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/750/bmw_750_i_automata-3131813

erre a regado a hivatalos tablazat szerint
regado.blog.hu/2006/12/22/regado_tablazat_2007
6,425M x 0,12 (228honap) = 771000FT. ha veletlenul nem Euro2-es, akkor 1154640Ft.

a jogos osszeg is konnyen meghatarozhato. ujkori ar euro4-es regadoval 26883000, euro2-es regadoval 30101000. a 299000-t ez utobbival kell elosztani, es ki is jon, hogy 19 evesen ujkori ara 1 szazaleka alatt megkaphato. a belfoldi arban bennefoglalt (behozatal eseten jogosan kovetelheto) ado osszege igy 63820Ft.

a keson jovok kedveert, ha eltunne a hirdetes:
BMW 750 i Automata
Vételár: 299.000 Ft
Ár (EUR): 1.121 EUR
Évjárat: 1990/10
Műszaki vizsga érvényes: 2009/11
Futott km: 298.000 km
Kivitel: Sedan
Állapot: Enyhén sérült
Üzemanyag: Benzin
Sebességváltó fajtája: 4 fokozatú (A4)
Hengerűrtartalom: 4988 cm³
Teljesítmény: 220 kW, 299 LE
Szállítható szem. száma: 5 fő
Ajtók száma: 4
Klíma fajtája: Manuális
Szín: Bordó
Kárpit színe (1): Fekete

A LEGOLCSÓBB MAGYAR FORGALMIVAL ÉS VIZSGÁVAL RENDELKEZŐ BMW 750 IA!!!!!!!!!!AZ ELSŐ VÉSZHÁRÍTÓ JOBB SARKA SÉRÜLT, A FOTÓKON MEGTEKINTHETŐ!!!!!!!!!!HIBÁTLAN MOTORRRAL ÉS VÁLTÓVAL!!!!!!!!!!

kevin_1 2009.12.15. 20:57:51

Sziasztok!

Nagynehezen rábukkantam erre a blogra. :)Olvastam a cikkeket, érdeklődnék, hogy akkor végülis jutott már valaki ezzel az egyéni regadó megállapításra? Szeretném én is regisztrálni az autómat (külföldről hoztam haza költözéskor), persze nem mindenáron. De erre a vizsgálatra is készen állnék akár bár nekem is kb 200km Békéscsaba. A gond az hogy a verda 2000ccm 1987-es euro1 = regadó cca: 360ezer. Azt hallottam hogy erre a vizsgálatra már nem is kerülhet sor mivel túl öreg a verda. Igaz ez? Mit tud(ná)tok javasolni?

Van reális esély az adó belátható időn belüli eltörlésére vagy húzzák halasztják még 100évig?

Üdv!

vomit 2009.12.15. 21:12:16

hello, a jelenlegi torveny a hatalyos, aszerint 20ev feletti auto nem vonhato kuloneljaras ala, mert kibukna, hogy 10 szazalek ala kellene avultatni. termeszetesen a fixalt 10 szazalek is egy vicc, az egy napos auto is lehet 1 szazalekos erteku, de ez nem erdekel senkit.
amig nem rugdaljak oket, semmi nem fog valtozni. most se latok a lehuto parlamentben regado szabalyokat gatyaba razo ujabb torvenyt keszulodni, ugyhogy tavaszig itt semmi nem valtozik. lehet a PM-ben a fenyegeto kirugatasuk tudataban inkabb a szekukbe kapaszkodas foglalja le oket. vagy unios perre jatszanak, vagy ujabb es ujabb magyarazatokat kernek az EU-tol, es huzzak az idot. komcsik ezek.
egyszoval nem csipkedik magukat. meg kellene probalni boldogabb orszagban forgalomba helyezni.
nekem vannak 2005 vegetol a sorukra varo autoim. a vetelaruk sokszorosaert tartana a VPOP a markat. kozben a jelenlegi uj es a belfoldi hasznalt ar aranyaban az egyikre 60e a masikra 5e a jogszeru regado. ugyhogy van meg mit csiszolgatni.

kevin_1 2009.12.16. 15:56:51

Szia vomit!
Köszönöm a válaszod! Szóval röviden: szívás! Eléggé pocsék a helyzet ezek szerint, talán majd a másik oldal tesz valamit a hatalomváltás után. Szerencsére forgalomban van az autó külföldön, oda fizetem a dolgait. Előbb-utóbb majd leesik nekik is hogy lehet több pénz jönne be ha a 10-20-30... ezer külföldi rendszámú autós is idefizetné a dolgokat, mintsem kidobjon (amit nem teszek én sem) egyszerre egy nagy rakás lóvét és magyar rendszám díszelegjen az autóján.
Gondolom semmilyen más módszer nincs az adó kikerülésére. :( Vagy lehet hogy van még vmi amiről nem tudok? Persze nem hegesztés-flexelés:)

Na de mindegy, azért figyelni fogom a blogot, látom hogy itt aktualizálásra kerülnek a dolgok időben. Bár az adó eltörlése biztos nagy port kavarna és még a csapból is az folyna. :)

kevin_1 2009.12.16. 20:10:37

Még egy dolgot kifelejtettem a mondókámból. Állandó lakhelyem Heves megye, de Pesten élek és dolgozom. Bár nem régóta vagyok itt kb 5 hónapja, de már akkor feltűnt az, hogy elég sok 10-15 éves vagy (többnyire) inkább a fölötti autó járkál K vagy L betűvel kezdődő rendszámmal, melyek sok esetben nagymotoros károsanyagkiokádó motorokkal vannak szerelve. (=Euro 1, mint az enyém is) Nos állapotukra való tekintettel feltételezem, hogy külföldről hozták őket, de mivel esetenként nem túl nagy értékű autókról lévén szó mégsem értem hogy van rajtuk az új (vagy nem régi, mostani)rendszám. Szóval valahogyan mégiscsak kiköhögtek ezek a tulajok (akár) több 100 ezer regadót? Vagy valakiknek kedvezmény is jár. Lehet, hogy sokat kérdezek, de valami ellentmondást érzek a levegőben.
Üdv!

vomit 2010.11.08. 09:37:38

@kevin_1: azoka a nagymotoros regi autok alighanem mind egy szalig atirasnal kaptak uj rendszamot. a 100e atirasi illetek (szinten aranytalan lenyulas, es igazabol egy ado, el lehetne toroltetni az EU-val) utan +kb 8e kiadas mar nem osz nem szoroz. de uj rendszammal legalabb az elozo tulaj ellensegei nem fogjak osszekarcolni.

kevin_1 2010.12.13. 19:39:27

Köszi a választ! Időközben sikerült beraknom az autót forgalomba. Elég nagy itt a csend, hallott valaki valamit a regadóval kapcsolatban. Gondolom lapítanak "odafenn" és addig nyúlják a lóvét amíg csak lehet.
Üdv!
süti beállítások módosítása